Zó reageert Johnny de Mol op sneer Jack van Gelder

Johnny de Mol reageert zaterdag in gesprek met De Telegraaf op de kritiek van Jack Gelder dat hij beter geen talkshow meer kan presenteren. Jack deed deze uitspraak afgelopen zomer toen Johnny Hélène Hendriks gedeeltelijk verving bij De Oranjezomer.
De oud-voetbalcommentator stelde dat Johnny het niet goed had gedaan, zo zei hij in een interview in De Telegraaf.
‘Godzijdank is alles een vak’
Jack tegen de krant: “Godzijdank is alles een vak. Het leiden van een talkshow vereist dat je heel breed bent in je kennis. Dat je leiding kunt geven aan een tafel en dat je vanuit kennis van zaken altijd kunt terugvallen op die kennis en het woord. Je zag Johnny steeds onzeker op zijn blaadje kijken, waardoor hij de volledige controle kwijt was”, aldus Jack over Johnny’s invalweken bij De Oranjezomer.
Johnny zegt nu over de sneer van Jack: “Ik denk dan: ‘Bel me zelf even.’ Wij hebben een kort lijntje, normaal gesproken.”
Ondank de kritiek hoopt Johnny dat hij volgend jaar weer De Oranjezomer mag doen, hoewel nog niet bekend is wanneer de talkshow terugkeert. “We waren de nummer-1 talkshow van Nederland. Een Johnny die in vorm is, kan dit aan”, zegt hij tegen de krant. En: “Het kan altijd beter, maar ik wil mijn schouders er weer onder zetten.”
Angela de Jong
AD-columniste Angela de Jong had ook kritiek op Johnny. Ze vond het pijnlijk dat de presentator slecht op de hoogte zou zijn van het nieuws en dat hij namen door elkaar haalde of zelfs niet meer wist.
In de laatste Oranjezomer-uitzending van Johnny gaf Rutger Castricum hem een opvallend cadeau. Aan het slot van de uitzending gaf hij hem het bekende kinderspelletje Wie is het?, een duidelijke verwijzing naar de kritiek van onder anderen Angela. Het cadeautje van Rutger nam Johnny met veel zelfspot aan. “Ik vind het geweldig”, zei hij lachend, waarna hij de kijker bedankte voor het kijken.




