Rob Kemps over afscheidconcerten Snollebollekes: ‘Zo’n show kun je niet elk jaar blijven doen’

Rob Kemps over afscheidconcerten Snollebollekes: 'Zo'n show kun je niet elk  jaar blijven doen' | Shownieuws

Het wordt een afscheid met de hoofdletter ‘A’ voor Rob Kemps. De frontman van Snollebollekes pakt nog één keer groots uit in het GelreDome, en dat betekent: alles erop en eraan.

Na zestien shows voelt het stadion voor Rob als een soort tweede thuis. “Het is ons clubhuis geworden”, vertelt hij. En voor het laatste weekend gaan ze nog één keer helemaal los. “We hebben een kraan, een hoepel, een kanon, alles zit erin. Zo’n show kun je niet elk jaar blijven doen.”

Twijfels, twijfels, twijfels

Toch ging het besluit om te stoppen niet zonder slag of stoot. Toen Rob weer in het stadion stond, begon hij te twijfelen. “Het eerste wat ik dacht was: we hadden dat nooit moeten beslissen. Het zit straks gewoon weer vol.” Maar ondanks die twijfels blijft hij bij zijn keuze, met pijn in het hart. “Je moet steeds gekker gaan. Dat kun je een paar jaar doen, maar het wordt steeds moeilijker.”

‘Vijver is drukker geworden’

Volgens Rob speelt er nog iets anders mee: de concurrentie. Steeds meer artiesten vullen grote zalen, zoals de Ziggo Dome. “De vijver is drukker geworden en dan moet je er soms even uit. Dan kun je later weer terugkomen met een bommetje.”

Onvergetelijk moment

Eén optreden zal hem altijd bijblijven: zijn duet met Willeke Alberti. Tijdens De Glimlach van een kind gebeurde er iets magisch. “Ze zei: ‘Goedenavond Arnhem’ en iedereen ging los. Dan denk je: hier doe je het voor.”

Laatste keer links rechts

Zaterdag en zondag is het dan écht zover: de laatste Snollebollekes Live in Concert in het GelreDome. Met gastoptredens van onder anderen Jan Smit, Gerard Joling en Corry Konings belooft het een afscheid om nooit meer vergeten te worden.

 

Back to top button

Adblock Detected

DISADBLE ADBLOCK TO VIEW THIS CONTENT!