Sting aangeklaagd door voormalige bandleden

Sting aangeklaagd door voormalige bandleden | Shownieuws

De Britse muzieklegende Sting (zie video) is volgens verschillende Engelse media aangeklaagd door voormalige bandleden van The Police, de band waarvan hij jarenlang frontman was. De zaak heeft te maken met royalty’s die zij niet hebben ontvangen voor hun aandeel in muziek van de band.

The Police werd opgericht in 1977 en had onder meer een grote hit met Every Breath You Take. Sting zou jaarlijks nog ruim een half miljoen pond aan royalty’s ontvangen voor dat nummer, maar Summers en Copeland kregen geen credits voor het schrijven van het nummer.

Een woordvoerder van Sting ontkende tegen The Sun dat de zaak te maken heeft met het nummer maar gaf verder geen uitleg.

Geen andere keuze

Volgens The Sun is de zaak door gitarist Andy Summers en drummer Stewart Copeland ingediend bij het High Court in Londen. De artiesten hadden naar verluidt geprobeerd er onderling uit te komen, maar dat liep op niets uit.

“Ze zagen geen andere keuze dan naar de rechter te stappen. Ze zeggen dat ze recht hebben op miljoenen aan royalty’s”, aldus een insider.

Sting in Nederland

Drie jaar geleden stond Sting in de AFAS Live, maar moest na een uur zijn optreden afbreken wegens stemproblemen. De zanger en bassist gaf zelf aan last te hebben van zijn stem. Het concert was volledig uitverkocht

 

Back to top button

Adblock Detected

DISADBLE ADBLOCK TO VIEW THIS CONTENT!